Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Wręczenie Złotych Krzyży Zasługi osobom zasłużonym w działalności na rzecz ochrony zdrowia publicznego.
3.
Przedstawienie porządku obrad.
1)
Informacja Przewodniczącej Rady Miejskiej o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym.
2)
Informacja Prezydenta Miasta o pracy w okresie międzysesyjnym.
3)
Pytania i uwagi radnych do informacji Przewodniczącej Rady o pracy Rady oraz sprawozdania Prezydenta Miasta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5.
Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Sosnowcu.
6.
Raport o stanie gminy za 2021 rok – udzielenie wotum zaufania Prezydentowi Miasta Sosnowca.
1)
Przedstawienie przez Prezydenta Miasta Sosnowca raportu na temat stanu gminy za 2021 rok.
2)
Debata nad raportem o stanie gminy.
3)
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Sosnowca wotum zaufania (druk nr 1016).
7.
Ocena wykonania wieloletniej prognozy finansowej i budżetu miasta za 2021r. – udzielenie absolutorium Prezydentowi Miasta Sosnowca.
1)
Sprawozdanie Prezydenta Miasta z wykonania budżetu miasta za rok 2021, sprawozdanie o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za 2021 oraz sprawozdanie finansowe miasta za rok 2021.
2)
Opinia biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego.
3)
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o sprawozdaniu z wykonania budżetu.
4)
Opinia Komisji Rewizyjnej dotycząca sprawozdania o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, o sprawozdaniu finansowym i z wykonania budżetu.
5)
Wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Sosnowca.
6)
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej.
8)
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu miasta Sosnowca za 2021r. (druk nr 1018).
9)
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Sosnowca absolutorium za 2021 r. (druk nr 1017).
8.
Przedstawienie nowej „Strategii Miasta Sosnowiec na lata 2022-2030”.
9.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian Uchwały Nr 851/LI/2021 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Sosnowca na lata 2022-2040 /zmiana VI/(druk nr 1013).
10.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian Uchwały Nr 852/LI/2021 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie budżetu miasta Sosnowca na 2022 rok /zmiana VI/(druk nr 1014).
11.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających gminie Sosnowiec lub jej jednostkom organizacyjnym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów i osób uprawnionych do udzielania tych ulg (druk nr 1015).
12.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 704/XL/2021 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 15 kwietnia 2021 r. w sprawie zasad oraz kryteriów wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sosnowiec (druk nr 1009).
13.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr 9/I/2018 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 22 listopada 2018 roku w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Rodziny i Polityki Społecznej Rady Miejskiej w Sosnowcu, ustalenia jej składu osobowego oraz zakresu działania (druk nr 1007).
14.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasięgnięcia od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach informacji o kandydatach na ławników Sądu Okręgowego w Sosnowcu w wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2020-2023 (druk nr 1008).
15.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia pisma mieszkańca z dnia 26.04.2022 r. (druk nr 1010).
16.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi z dnia 02.05.2022r. i 16.05.2022r. na działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu (druk nr 1011).
17.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przekazania zgodnie z właściwością petycji mieszkańców z dnia 28 kwietnia 2022 roku (druk nr 1012).
18.
Zapytania, wnioski i interpelacje.