1)
Wprowadzenie do porządku obrad Rady na wniosek Prezydenta Miasta Sosnowca pkt. 25 pt: „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sosnowiec (druk nr 259).”.
1)
Informacja Przewodniczącej Rady Miejskiej o działaniach Rady w okresie międzysesyjnym.
2)
Informacja Prezydenta Miasta o pracy w okresie międzysesyjnym.
3)
Pytania i uwagi radnych do informacji Przewodniczącej Rady o pracy Rady oraz sprawozdania Prezydenta Miasta z działalności w okresie międzysesyjnym.
1)
Przedstawienie przez Prezydenta Miasta Sosnowca raportu na temat stanu gminy za 2024 rok.
2)
Debata nad raportem o stanie gminy.
3)
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Sosnowca wotum zaufania (druk nr 240).
1)
Sprawozdanie Prezydenta Miasta z wykonania budżetu miasta za rok 2024, sprawozdanie o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za 2024 oraz sprawozdanie finansowe miasta za rok 2024.
2)
Opinia biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego.
3)
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o sprawozdaniu z wykonania budżetu.
4)
Opinia Komisji Rewizyjnej dotycząca sprawozdania o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, o sprawozdaniu finansowym i z wykonania budżetu.
5)
Wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Sosnowca.
6)
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej.
8)
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu miasta Sosnowca za 2024r. (druk nr 247).
9)
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Sosnowca absolutorium za 2024 r. (druk nr 248).
- projekt uchwały (0,38MB)
- projekt uchwały – plik edytowalny (0,64MB)
- Plan pracy Komisji Rewizyjnej-II pół. 2025 (0,21MB)
- Plan pracy Komisji Zdrowia - II półrocze 2025 (0,21MB)
- Plan-pracy-kom.skarg-wnioskow-i-petycji- II półrocze2025 (0,1MB)
- 3 - II PÓŁROCZE 2025 KBIPP-SKAN (0,15MB)
- PLAN PRACY KOMISJI KULTURY-II półrocze 2025r (0,02MB)
- PLAN PRACY KOMISJI ROZWOJU-II półrocze 2025r (0,02MB)
- 3 II PÓŁROCZE 2025 KGKIK (0,06MB)
- 1-plan-pracy-komoswiaty-ii-polrocze-2025-_3364006 (0,03MB)
- Plan pracy Komisji Budżetowej na II półrocze 2025 (0,06MB)
- Głosowanie jawne (Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia ramowych planów...)
1)
§ 1. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi odnoszącej się do par. 12 pkt 3 projektu uchwały w zakresie zmniejszenia ustalonej minimalnej szerokości działek mających stanowić pas wydzielony dla dróg wewnętrznych i ciągów pieszo jezdnych z 6 m na 5 m w ramach zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości, z uwagi na fakt, że przy realizacji inwestycji (zgodnej z przedłożonym wnioskiem) na wskazanej działce – nie jest wymagana procedura scalenia i podziału, a szerokość 5 m dla dróg - jest w projekcie planu dopuszczona w ramach uzupełnienia sieci terenów dróg.
2)
§ 2. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi odnoszącej się do par. 3 ust. 1 pkt 9, 11, 12, 13, 14 i par. 3 ust. 2 projektu uchwały zakresie rozszerzenia słów cyt.: "rozumie się przez to definicję zamieszczoną w ustawie (…)" o słowa cyt.: „na dzień uchwalenia planu”, z uwagi na fakt, że Rada Gminy nie posiada kompetencji do stanowienia ustaw i rozporządzeń, które mogą być nowelizowane, a organy stosujące przepisy prawa muszą stosować przepisy aktualne na dzień orzekania, a nie przepisy obowiązujące w dniu uchwalenia planu miejscowego.
3)
§ 3. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi odnoszącej się do par. 6 ust. 3, pkt 1 projektu uchwały w zakresie dopisania wyjątku dotyczącego remontu jako działania objętego robotami budowlanymi, co do których ustalono dopuszczenia w stosunku do istniejącej zabudowy, z uwagi na fakt, że remont zgodnie z definicją przepisów odrębnych nie ingeruje w ustalane parametry i wskaźniki budowlane w planie, a zatem nie może powodować ich naruszenia.
4)
§ 4. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi odnoszącej się do par. 6 ust. 7 lit a i b projektu uchwały, w zakresie zwiększenia parametru dopuszczonej maksymalnej wysokości dla budynków gospodarczych z 4,5 m na 5 m oraz zwiększenia parametru dopuszczonej maksymalnej wysokości dla garaży i wiat z z 4 m na 5 m, z uwagi na fakt dotyczący terenów o silnie podmiejskiej zabudowie, i wpływu na zakres tych ustaleń dla całego terenu projektu uchwały.
5)
§ 5. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi odnoszącej się do par. 12 pkt 3 projektu uchwały w zakresie zmniejszenia ustalonej minimalnej szerokości działek mających stanowić pas wydzielony dla dróg wewnętrznych i ciągów pieszo jezdnych z 6 m na 5 m w ramach zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym (treść uwagi tożsamej jak w par. 1), z uwagi na fakt, że ustalona szerokość 6 m dla działek mających stanowić wydzielony pas dla dróg wewnętrznych i ciągów pieszo-jezdnych, przy dokonywanej procedurze podziału działek, zapewni w sposób minimalny komfortową i bezpieczną obsługę komunikacyjną.
6)
§ 6. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi odnoszącej się do par. 14 ust. 3 pkt 1 projektu uchwały w zakresie dopuszczenia możliwości odstąpienia od obowiązku docelowego odprowadzenia ścieków do istniejących i rozbudowywanych systemów sieci kanalizacji miejskiej, tj. odstąpienia od konieczności podłączenia się do sieci kanalizacji sanitarnej miejskiej, w przypadku faktycznego braku występowania tejże sieci w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości, z uwagi na przyjęte, docelowe standardy urbanistyczne w aglomeracji. Docelowe odprowadzenie ścieków do istniejących i rozbudowywanych systemów kanalizacji miejskiej, zgodnie z przepisami odrębnymi z zakresu gospodarki ściekowej nie oznacza obowiązku podłączenia się do sieci, a jedynie docelowe podłączenie, a szczegółowe zasady podłączenia do sieci określa ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
7)
§ 7. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi odnoszącej się do par. 15 projektu uchwały w zakresie obniżenia o 10% (z 30% na 20%) stawki procentowej stanowiącej podstawę do obliczania wysokości jednorazowej opłaty zwanej „rentą planistyczną” obowiązującej w odniesieniu do terenów, których wartość wzrośnie w wyniku uchwalenia niniejszego planu, z uwagi na standardy urbanistyczne przyjęte w mieście.
8)
§ 8. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwagi w zakresie zmiany klasy projektowanych dróg 3KDD i 5KDD na 4KDL i 5KDL, z uwagi na fakt, że przyjęte klasy dróg są wystarczające do wewnętrznego skomunikowania terenów stanowiących obrzeże dzielnicy Ostrowy Górnicze; role bezpośredniego skomunikowania sąsiednich dzielnic miasta pełni droga klasy KDL zaliczana do kategorii powiatowej, która zlokalizowana równolegle do wskazanej ulicy 3KDD.
9)
§ 9. Przyjąć stanowisko Prezydenta Miasta Sosnowca w sprawie nieuwzględnienia uwag w zakresie ustaleń w § 23, dla terenu 2MW-U w postaci dodatkowych zapisów jak "funkcja usługowa, zgodnie z zapisami niniejszego paragrafu”, dopuszczeń jak: lokalizacja usług podstawowych w budynku mieszkalnym w poziomie parteru, realizacji zespołu garaży, którego powierzchnia nie wlicza się przy obliczaniu wskaźnika intensywności nadziemnej zabudowy, lokalizacji instalacji fotowoltaicznych o mocy większej niż moc mikroinstalacji, na elewacjach lub dachu obiektów budowlanych istniejących lub nowo wznoszonych, zmiany wskaźnika udziału powierzchni biologicznie czynnej z ustalonego minimum 40% powierzchni działki budowlanej na minimum 35% powierzchni działki budowlanej, zmiany wskaźnika naziemnej intensywności zabudowy z ustalonego z 0,01-1,3 na 0,01-1,5 i zmiany wysokości budynków z 13,5 m na 15 m oraz z ustalonych maksymalnie 3 kondygnacji na maksymalnie 4 kondygnacje, z uwagi na fakt że: 1. Teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej lub usługowej domyślnie pozwala łączyć funkcje mieszkaniową i usługową, a zatem nie ma potrzeby wprowadzania zapisu o dopuszczeniu lokalizację usług podstawowych w budynku mieszkalnym w poziomie parteru. 2. Celowo nie pozwolono na realizację zespołu garaży na terenie zlokalizowanym u zbiegu ulic i niezbudowanym w pierwszej linii zabudowy - ze względów estetycznych. 3. Wprowadzenie zapisu odnośnie mikoroinstalacji w postaci, jakiej żąda uwagodawca stanowiłoby błąd legislacyjny i stanowiłoby powielenie zapisu uchwały o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, który wprost umożliwia lokalizację zamontowanych na budynku instalacji (na ścianach i dachach) odnawialnych źródeł energii wykorzystujących do wytwarzania energii wyłącznie energię promieniowania słonecznego (bez ograniczeń mocy) oraz mikroistalacji niezamontowanych na budynku. 4. Kontekst uwarunkowań przestrzennych.